Marcus har verkligen gjort en resa hos oss. Här kan du läsa hans berättelse.

 "Jag har alltid varit litet skeptisk till gym fram tills jag började på Mälarö Träningsverk i mars förra året. 

Upprinnelsen var att jag några månader tidigare brutit benet i samband med fallskärmshoppning och tyvärr både tappat kondition och ersatt muskelmassa med fett under tiden jag inte kunde träna. Detta blev smärtsamt uppenbart när jag började köra crossfit combo med min dotter.

Jag kontaktade därför Mikael om ett deltagande i FOODBOX Challenge. Vi träffades på gymmet för invägning och vi kom överens om ett träningsprogram där jag skulle köra ett par olika pass i veckan under ca en månad. Att prova på litet olika pass var ett utmärkt sätt att hitta fram till vad som funkar bra respektive mindre bra för mig.
Sedan dess har jag kört minst ett träningspass om dagen, även om vissa pass sker på padel- eller squashbanan.

Jag har verkligen kommit att älska Mälarö Träningsverk (hur fint är inte nya gymet?!), alla fantastiska tränare (shout out till Josefine, Dana, Ellen, Tova, Nettan, Petra, Mikael, Michael och Patrik) och träningskompisar. Att få träna med min dotter och hustru är också en källa till stor glädje.

Jag har blivit mycket mer jämnstark i kroppen, efter att tidigare haft en ganska ensidig träning. Jag drabbas inte längre av muskel- och överbelastningsskador och att jag fått mer energi och uthållighet.

Mina favoritpass är BODYCOMBAT, TLS, Core och CXworks. Bäst är kombinationen av BODYCOMBAT/TLS + Core/CXworks eftersom man då först får en ordentlig genomkörare av hela kroppen följt av extra fokus på core-muskulaturen. För att bli litet smidigare i kroppen har vi nu också börjat köra BODYBALANCE någon gång i veckan. TLS Zone har jag inte fått till ännu men är något jag ser mycket fram emot.
Vi ses på träningsverket!
/Marcus


Här kommer ytterligare en härlig medlemsresa!

Jag har många favoritpass - allt är kul på sitt sätt. Ibland vill jag ha pepp och bra musik. Andra gånger känner jag för att träna egen hand

Detta är Katjas berättelse: Vi bodde tidigare centralt i Stockholm och hade tillgång till flera gym som trots närheten var bökiga att ta sig till pga trafik och trängsel.
När vi väl landade på Ekerö och jag blev medlem på Mälarö Träningsverk tänkte jag fortsätta med mina tre halvtimmar träning i veckan. Men det blev snart fem hela timmar och på det ytterligare en stund av häng med personal och andra medlemmar!

Den stora skillnaden nu är att jag nästan aldrig drar mig för att gå och träna längre. Jag tycker t om att det är kul. Trodde aldrig det skulle hända. Genom en variation av olika pass har jag nått upp till en rörlighet och kondition som jag är supernöjd med.  

Jag har många favoritpass - allt är kul på sitt sätt. Ibland vill jag ha pepp och bra musik. Andra gånger känner jag för att träna på egen hand. Just nu tillbringar jag mest tid i Yogastudion, för värmen, rörligheten, styrkan och lugnets skull. Tycker även att det är grymt med virtuella pass som ger en större valfrihet rent tidsmässigt.
Härnäst ska jag börja styrketräna på riktigt nu när utbudet av maskiner är så fantastiskt. Finns ju bra träningsprogram att följa enkelt i Mywellness-appen för det.
Vi ses på gymmet!
//Katja


Ännu en härlig medlemsresa! Möt Marie-Louise

Numera är det svårt att planera in vila! Jag håller mig frisk och har mer ork. Här har jag lärt mig att träna bättre och göra klokare matval för att orka.

Innan jag kom till Mälarö Träningsverk tränade jag 2-3 ggr i veckan lite ostrukturerat. Oftast medelgympa men vissa veckor ingenting. Det var dåligt med motivation och tid. Jag blev lätt förkyld och kom av mig med träningen. 

Numera är det svårt att planera in vila! Jag håller mig frisk och har mer ork. Här har jag lärt mig att träna bättre och göra klokare matval för att orka. Det är så kul att komma till MTV - man kan ha haft en jobbig dag och möts då av ett glatt hej i receptionen. Det jobbiga blir som bortblåst. Efter träningen minns man inte ens vad det var man irriterade sig på. Jag har lärt känna nya människor och fått nya vänner. Man kommer inte bara hit för att träna utan även för att umgås. Idag tränar hela min familj här, nu umgås vi mer, även om vi inte tränar samma pass.

Det bästa med MTV är att allt finns på samma ställe! BODYATTACK är alldeles, alldeles underbar, men även träning med stång och kettlebell är superkul. Yogan Slow Vinyasa och Power Vinyasa har förbättrat min rörlighet. Soma Move finns på schemat igen. Har du inte provat så gör det! Helt ofattbart hur du kan köra slut på dig utan vikter eller cardio. Min favorit är nog trots allt min PT- timme med Petra! Alltid utmanade och jobbig - jag får göra saker jag aldrig skulle komma på tanken att göra själv! Om du aldrig provat PT - gör det - du går dit och känner dig svag, men plötsligt är du inte det längre utan har flyttat fram positionerna. Att få fira den framgången är guld värt! 

TLS Zone har jag lite hat/kärlek till, men jag ska bli modigare på löpbandet. I crossfit vill jag bli bekväm med gymnastikdelen och räcke. Och jag ska börja prioritera styrketräningen. 
Nu längtar jag tills det kan bli en träningsresa igen! De resor vi gjort har gett helt underbara träningsupplevelser!
Vi ses!
/Marie-Louis


Det är så underbart med våra medlemmars resa hos oss. Här kan du läsa Kennys berättelse.

en morgon fick jag ryggskott och fick krypa ut till bilen.
Då bestämde jag mig för att gå till roten med problemet.

Jag har tränat på många olika gym och kedjor, men jag har aldrig känt mig så "hemma" som här. Det finns en unik familjär stämning hos alla och personalen har alltid ett leende på läpparna. Man tilltalas med namn vilket får en att känna sig värdefull.

När jag flyttade till Ekerö besökte jag flera gym. Valet föll på MTV tack vare närheten, utbudet av klasser och att det kändes "fräscht".
Jag gick på olika pass, med BODYATTACK och TLS som favoriter. På den tiden hade jag i princip lagt ner att styrketräna. Hade helt tappat lusten, kände mig sliten och hade ont lite överallt. För drygt ett år sedan började jag ändå köra marklyft och basövningar som komplement till passen (plus att min fru klagade på att mina muskler försvunnit ). Det gick inte så bra - en morgon fick jag ryggskott och fick krypa ut till bilen.
Då bestämde jag mig för att gå till roten med problemet. Jag gick till Naprapat-Örjan som konstatera en kraftig obalans i kroppen. Jag fick övningar för att stärka mina svaga delar. Snart började jag bli sugen på att styrketräna igen och verkligen jobba från grunden med rätt teknik och rätt övningar. Kände att en "Screening" då passade perfekt för att få koll på läget. Dana hjälpte mig och det fanns verkligen en hel del saker att ta tag i. Använde mig uteslutande av de pass jag fick av Dana tre dagar i veckan plus löpning under ca 8 veckor. I takt med detta vaknade gymglöden rejält. Nu gymmar jag 2-3 gånger i veckan.

Det jag gillar mest med det nya gymmet förutom de fantastiska lokalerna är de nya maskinerna på övervåningen som är oerhört sköna i momenten och känslan. Älskar särskilt nya benpressen. Löpmaskinerna används flitigt och de pass som finns som "sessions" är väldigt roliga. Härnäst är jag sugen på att testa Zone - Rumble och Crossfit.
Vi ses på gymmet!
//Kenny


Ibland tvingas vi säga ”På återseende!”

omgångar med ryggskott samt ett allmänt missnöje med min fysiska status gjorde att jag bestämde mig för nu eller aldrig.

Min medlemsresa som började för snart 4 år sedan. Ett BMI som sa att jag var för kort för min vikt, ett par omgångar med ryggskott samt ett allmänt missnöje med min fysiska status gjorde att jag bestämde mig för nu eller aldrig.

Efter den inledande entusiasmen var det dock på väg att utveckla sig till ytterligare ett stödmedlemskap i ett gym. Både håg- och planlöst gick jag i gymmet och försökte motivera mig att hålla i. Jag pratade då med Birgitta som sa ”Jag tycker du ska släppa gymmet ett tag och koncentrera dig på gruppträning”. Jag var inte helt övertygad om det kloka i det, jag var ju ändå en gymkille och min erfarenhet av gruppträning var från ett friskis-pass i slutet av 80-talet.

Jag gav det en chans och det visade sig att Birgitta hade rätt. Jag blev kanske inte fast efter första passet, ett BODYPUMP där jag lite nervöst gick in i rummet där alla verkade veta hur dom skulle göra och sedan fick koncentrera mig på att överleva passet. Men det tog inte lång tid innan jag började se fram mot nästa.

Jag kör många olika pass. BODYPUMP där man får köra genom hela kroppen på en timme och som ger en bra funktionell styrka tillsammans med LES MILLS CORE för att motverka framtida ryggproblem har dock varit basen. BODYBALANCE ger ett lugn och välbefinnande och passen på fredag morgon nere på bryggan blir svåra att toppa. TLS HIIT-passen där 20 sekunder kan kännas som en evighet och grannen kan få en att ta fram något man inte visste man hade och BODYSTEP med sin attityd och glädje är andra favoriter.

En flytt från stan gör att jag nu tyvärr tvingas lämna vad som måste vara ett av de bästa gymmen som finns i landet. Nu med lokaler som matchar alla som jobbar för att vi ska få en fantastisk träningsupplevelse.
Tack, snälla Urban för den här tiden. Vi kommer sakna dig!!!

Följ oss gärna på Facebook, Instagram och Linkedin för de senaste nyheterna!